Anbud365-webinar i morgen: Nær 1100 vil vite hvordan unngå fallgruver ved vesentlige avvik

Anbud365: Anbud365-webinar i morgen: Nær 1100 vil vite hvordan unngå fallgruver ved vesentlige avvikPå Anbud365-webinaret i morgen tirsdag 28.oktober møter du partner Wenche Sædal og senior associate Ørjan Foldøy – begge Thommessen.

Skriv ut artikkelen

Rekordmange vil ha med seg Anbud365-webinaret med Thommessen i morgen, tirsdag 28.oktober kl.0900. Da åpner det seg nemlig en ny mulighet til å styrke sin kompetanse for om lag 1100 interesserte! Hvis du ikke er blant disse, skynd deg – meld deg på nå! Temaet er «Akseptere eller avvise: når foreligger vesentlige avvik?», og partner Wenche Sædal og senior associate Ørjan Foldøy – begge Thommessen, står for innholdet. Vesentlige avvik er ofte grunn til avvisning – på Anbud365-webinaret får du bl.a. tips som gjør at du kan skjære unna fallgruvene.

Tidspunktet for webinaret er i morgen, tirsdag 28.oktober kl. 09:30 – 09:45.

Her kan du melde deg på.

Hva får du på seminaret?

En av de vanligste årsakene til at tilbud blir avvist, er vesentlige avvik fra anskaffelsesdokumentene. Har du oversikt over fallgruvene?

Avvik fra kravene i anskaffelsesdokumentene er et tema som ofte fører til tvist i KOFA og domstolene. Senest i juni avsa Høyesterett dom i HR-2025-1098-A, hvor spørsmålet var om Kystverket hadde plikt til å avvise en valgt leverandør på grunn av avvik fra den tekniske beskrivelsen basert på NS 3420.

Feilvurderinger fra oppdragsgiver kan åpne for klager, begjæringer om midlertidig forføyning og erstatningssaker. Både oppdragsgivere og leverandører bør derfor ha god kontroll på problemstillingen for å unngå unødvendige tvister og avvisninger.

Dette vil du få innsikt i

På Anbud365-webinaret med Thommessen får du innsikt i:

•        Hva som menes med avvik?
•        Når et avvik er vesentlig, med fokus på betydningen av absolutte krav
•        Hva Høyesteretts avgjørelse innebærer?
•        Muligheter for å rette opp eller avklare et vesentlig avvik — kan forhandling eller avklaring redde situasjonen?
•        Praktiske tiltak både oppdragsgivere og leverandører kan bruke i utforming av anskaffelsesdokumenter og tilbud for å redusere risikoen for avvisning

Tidspunkt og påmelding

NB: Tidspunkt for webinaret er tirsdag 28.oktober kl. 09.00 – 09.45.

Og her kan du melde deg på.

Anbud365 legger stor vekt på å belyse og løfte frem aktuelle og kompetansehevende temaer innenfor offentlige anskaffelser i sine spalter. Våre seminarer/webinarer er et viktig bidrag i så måte.

Bli den første til å kommentere på "Anbud365-webinar i morgen: Nær 1100 vil vite hvordan unngå fallgruver ved vesentlige avvik"

Legg inn kommentar

Epostadressen din vil ikke vises.


*