Fra og med i dag kan du melde deg på Anbud365-dagen 16.juni. Du kan delta både fysisk og digitalt. Dette er en av årets beste muligheter til virkelig å øke sin kompetanse. Programmet er spekket med go’biter for alle som jobber med offentlige anskaffelser, enten på kjøper- eller leverandørsiden. Melder du deg på med en gang, får du 50% rabatt – et early bird-tilbud. Og husk: Passer ikke 16. juni deg, meld deg på likevel – du kan se hele eller deler av Anbud365-dagen når som helst i ukesvis i etterkant.
Du kan melde deg på via denne lenken.
Hovedpunkter fra årets program:
Eksperter på offentlige anskaffelser fra fire av landets ledende advokatfirmaer tar for seg sentrale problemstillinger og gir praktiske tips og råd. Og vi har gleden av for første gang å ha med oss Advokatfirmaet Thommessen – i tillegg til de andre advokatene som mange er vel kjent med fra tallrike, populære Anbud365-webinarer:
- Beregning av anskaffelsens verdi (Grette)
- Rammeavtale, opsjoner, endringsklausuler – hvordan sikre fleksibilitet i kontraktsfasen? (Wikborg Rein)
- Etiske krav i offentlige anskaffelser (Simonsen Vogt Wiig)
- Oppdragsgivers avlysningsrett i lys av nyere praksis (Thommessen)
I tillegg er det muligheter for å stille spørsmål til advokatene i pausene. Kanskje får du svar på en juridisk nøtt du lenge har grublet over?
Og dessuten:
- 14 dager etter Anbud365-dagen 16.juni trer åpenhetsloven i kraft. Spesialrådgiver etisk handel, Pia Trulsen, Sykehusinnkjøp forteller hvordan de jobber med aktsomhetsvurderinger i anskaffelser og hvordan de kartlegger verdikjeden. I tillegg vil Sykehusinnkjøp komme med eksempler hvordan de følger opp leverandører – hva fungerer bra og hva fungerer mindre bra.
- Fra førsteamanuensis Jan Ole Similä, Nord Universitet kommer rapport fra forskningsverdenen: Hvordan brukes data produsert i egen organisasjons anskaffelser – om de brukes i det hele tatt?
- Og om du tenker på eller planlegger innføring av kategoristyring er Bærum kommunes erfaringer fra etablering av kategoristyring nyttig å ha med seg. Anskaffelsessjef Heidi Elise Rygg, Bærum kommune, forteller – ispedd erfaringer også fra Fredrikstad kommune.
- Vi jobber fortsatt med ytterligere ett foredrag – om skytjenester, og vi leter etter den offentlige virksomheten i landet som har mest og best erfaringer med kjøp av skytjenester å bidra med.
Flere av foredragene er kommet i stand etter forslag fra Anbud365s lesere.
Hva og hvorfor
Anbud365-dagen 16. juni i år er hybrid, dvs. du kan delta både fysisk og digitalt. Vi legger også denne gangen små pauser mellom foredragene, samt en større «lunsjpause», slik Anbud365-lesere har ønsket seg.
Hvorfor digital mulighet på Anbud365-dagen i år også? Jo, bl.a.:
- Det er miljøgevinster å hente (reduserte utslipp)
- Billigere for mange (slipper reise/overnatting)
- Mer effektivt (du bestemme selv når og hvor du vil følge sendingen)
- Tar hele landet i bruk (behøver ikke reise til Oslo)
- Likebehandler hele landet (alle får samme mulighet til å følge sendingen – på samme måte)
Men så er det mange som heller vil bruke handlingsrommet og delta fysisk. Smittesituasjonen åpner for det, ikke få er lei av digitale konferanse-løsninger, man vil møte kollegaer, vedlikehold nettverk, bygge nye nettverk, kanskje spørre foredragsholderne – og noen av våre lesere har meldt at de mener de får mer ut av foredragene ved å være fysisk til stede.
På denne lenken finner du program og her kan du melde deg på.
Dermed gjorde vi som Ole Brumm: Ja, takk begge deler. Velkommen til Anbud365-dagen 16. juni – fysisk eller digitalt!
Bli den første til å kommentere på "Anbud365-dagen 16. juni – sjekk programmet og meld deg på, det lønner seg!"