1. januar 2024 ble reglene om krav til lønns- og arbeidsvilkår i offentlige kontrakter endret. I årets første episode av Anskaffelsespodden gjennomgår arbeidsrettsekspert Lill Egeland og Olav E Haukeli – begge Advokatfirmaet Simonsen Vogt Wiig – hvordan oppdragsgivere bør gå frem for å overholde disse kravene i sine anskaffelser.
Her finner du Anskaffelsespoddens episode 46.
Et sentralt og viktig spørsmål er hvordan man kan identifisere hvilke lønns- og arbeidsvilkår det må stilles krav til for en konkret kontrakt. Mens de anbefalte standardklausulene ikke legger opp til at oppdragsgiver i forkant skal definere lønns- og arbeidsvilkårene, har oppdragsgiver en kontrollplikt.
I denne episoden ser Lill og Olav også nærmere på innholdet i kontrollplikten på ulike områder.
Få med deg nyeste episode av Anskaffelsespodden!
Husk å følge podkasten for å få med deg de siste episodene.
Spørsmål eller temaforslag? Send gjerne en e-post til podkast@svw.no
I samarbeid med Anbud365 presenterer Advokatfirmaet Simonsen Vogt Wiig Anskaffelsespodden – podkasten for deg som jobber med offentlige anskaffelser, eller har interesse for aktuelle og spennende temaer innen anskaffelsesretten.
Bli den første til å kommentere på "Anskaffelsespodden episode 46: Lønns- og arbeidsvilkår"