I den 12. episoden av Anskaffelsespodden har advokatfullmektig Nina Sørensen (til venstre på bildet) med seg to eksterne gjester i studio: Heidi Langseth (midt på bildet) og Emilie Aamodt (til høyre) fra Anbudsjuristen. Heidi og Emilie har spesialisert seg på rådgiving til private leverandører som deltar i offentlige anskaffelsesprosesser. Anskaffelsespodden er en podkastserie med spennende og aktuelle anskaffelsesrettslige temaer, i regi av eksperter fra Advokatfirmaet Simonsen Vogt Wiig – i samarbeid med Anbud365.
Tema for episoden er samhandling mellom oppdragsgivere og leverandører, med mål om gode kontrakter for begge parter.
Ut fra påstanden om at god samhandling er en forutsetning for gode kontrakter, diskuterer Heidi, Emilie og Nina hva oppdragsgiver kan gjøre for å tilrettelegge for en ryddig og rettferdig anskaffelsesprosess, sikre reell konkurranse, og sikre et balansert kontraktsforhold. Og er det noe leverandørene på sin side kan gjøre for å bedre samhandlingen i anskaffelsesfasen og bidra til en smidig og effektiv kontraktsgjennomføring?
Denne episoden gir innblikk i utfordringene og mulighetene både på oppdragsgiversiden og leverandørsiden, med fokus på konkrete grep for å bedre samhandlingen i anskaffelsen og kontraktsfasen.
Anskaffelsespodden er for deg som jobber med offentlige anskaffelser, eller har interesse for aktuelle og spennende temaer innen anskaffelsesretten. Advokater fra Simonsen Vogt Wiig inviterer eksperter i studio som belyser anskaffelsesrettslige problemstillinger og bidrar med effektive løsningsforslag. Her er det nyttig og faglig relevant påfyll å hente, på en kort og konsis måte.
Her finner du denne episoden av Anskaffelsespodden.
Husk å følge podkasten for å få med deg de siste episodene.
Spørsmål eller temaforslag? Send gjerne en e-post til podkast@svw.no
Bli den første til å kommentere på "Anskaffelsespodden episode 12: Samhandling mellom oppdragsgiver og leverandør"